Los bericht bekijken
Oud 29 december 2014, 09:22   #20
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Er dient door iedereen zorg gedragen te worden over een correct taalgebruik, ook op fora. Het lijkt me dan ook de evidentie zelve om anderen te wijzen op taalfouten, zodat men (hopelijk) vanaf dan minstens de moeite gaat doen om zijn tekst zorgvuldig na te lezen vooraleer op "Antwoord versturen" te klikken. Er heerst veel teveel taalkundige en grammaticale slordigheid, dus dient de correctie daarvan zeker niet bijkomend afgestraft te worden. Dit is geen kwestie van vitten, maar van elementair wederzijds respect voor onze taal.
Beste,

Ik bekijk het fenomeen louter vanuit het oogmerk om een aangenamer forum te creëren.

Vitten op taal wordt hier meestal als een 'wapen' gehanteerd om de politieke opponent te irriteren en te discrediteren, vooral wanneer de argumenten op zijn.
Los daarvan vind ik het niet passend om met ghakketak daarover een topic te kapen dat tenslotte een heel ander onderwerp van discussie beoogt te zijn.
Wie graag strijdt voor een beter taalgebruik, kan dit per PB doen, of er in Koetjes en Kalfjes een topic aan wijden in plaats van off topic te gaan in een politieke of maatschappelijke discussie.

Pontifex
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden