Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2007, 13:57   #27
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik verbied niemand om voor holebi adoptie te zijn. Ik ben er zelf wel heel voorzichtig mee omdat dit verder gaat dan individuele vrijheid omwille van de derde partij, in casu het kind.
Dat insinueer ik niet. Evenmin dat alles opgelost is met 'individuele vrijheid', die hier niet echt speelt (ouderlijke verantwoordelijkheid > 1, ff niet over 1oudergezinnen).

Het zijn echter de wetenschappelijke studies die in dergelijke debatten als een stok achter de deur worden gehouden. Ik vraag me af hoe je zo'n dingen kunt meten op betrouwbare wijze, en daar dan beleid op kunt funderen. Het lijkt mij sowieso aberrant om een abstract gezinsmodel te definiëren (op grond van geslacht b.v.), dat een betere garantie voor een goede opvoeding zou zijn.

Ik zie ook niet in hoe de rechten van het kind en de kinderwens van een koppel twee onafhankelijke aspecten zijn. De vrijwaring van de rechten van het kind hangen m.i. voor een groot deel af van de mate waarin die kinderen gewenst zijn, door eender wie. En dan nog heb je geen garantie op een goede opvoeding.

Zou het debat niet beter draaien rond de vraag in hoeverre een gemeenschap kan of mag interveniëren wanneer mensen de verantwoordelijkheid jegens de hun toevertrouwde kinderen niet nakomen? Dat lijkt mij toch constructiever dan bokswedstrijdjes holebi-hetero, met wetenschappers als arbiters.

(Nu ja, was enkel maar losse gedachte die plots opkwam, don't mind me while wasting cyberspace ).
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden