Los bericht bekijken
Oud 14 november 2017, 07:53   #55
henke54
Partijlid
 
henke54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2007
Berichten: 205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henke54 Bekijk bericht
Dan ben jij ook zo een Westvlaamse 'knudde' zoals Dirk Vandewalle , die belemmeren dat Vlaams in de wereld als taal word beschouwd. ->
Professor Vandewalle had met name enkele bedenkingen bij de passage "Louis Paul Boon’s My Little War was published in 1947. Here it has to be said that Boon and Claus were Belgian nationals writing in Flemish, a version of Dutch spoken by six million Belgians."

https://www.youtube.com/watch?v=2JzPI7-LfVc

't is juist zulke 'types' als jij(en die van hierboven genoemd), die belemmeren dat het Vlaams als taal internationaal erkend zou worden.

Zodra de taal Vlaams een (AFZONDERLIJKE) ISO 639-1 code/label verkrijgt zoals het Waals, zal ik wel stoppen ...
Omdat ik mijn bovenstaand topic(staat niet in DVD), hier niet meer kan wijzigen(editten int 'nieuw' Vloams) , geef ik hier maar een antwoord ;
Ik kom meer en meer tot de conclusie, dat het precies is, alsof sommige 'omhooggevallen' Westvlamingen uit de 'elitaire klasse' een 'minderwaardigheidscomplex' hebben over hun moedertaal ... misschien omdat dit 'teveel afwijkt' van het 'standaard Vlaams/Vloams' ??
En als er nog iemand interesse heeft, kan men deze website in al zijn facetten eens 'tegoei' lezen.

Laatst gewijzigd door henke54 : 14 november 2017 om 08:01.
henke54 is offline   Met citaat antwoorden