Los bericht bekijken
Oud 31 december 2011, 00:02   #45
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wil u zo graag geloven echter binen de lijntjes denk je nog teveel. En daar is geen verschil in wat belgische of welke lijntjes ook je als referentie neemt, achter de complexiteit en de verschillen zit namelijk dezelfde grote lijn.
En ik zeg dan ook domme massa enkel omdat het dom is u tegen beter weten in vaak nog steeds te laten brainwashen, te manipuleren: Dat is binnen de lijntjes denken, binnen vooropgestelde kaders. Het is binnen die lijntjes en kaders dat jij samen met de grote hoop nog teveel denken en iets onoplosbaar trachten op te lossen. Enfin heb het al een paar keer vruchteloos proberen te schetsen. Maar ja als men dat niet in overneming wil nemen, verder wil doen in en met de miserie die op de koop toe in eerste instantie voor de miserie zorgde dan moet men het maar weten. Bibi doet er alvast niet meer aan mee en zal wel vanop de zijlijn toekijken, licht geamuseerd toch bezorgd, hoe de horror zich voltrekt.
Er is wel degelijk een gigantisch verschil tussen België als denkkader en de wereld als denkkader.

Maar je bedoelt dus eigenlijk dat een oplossing via de politiek proberen te bereiken binnen lijntjes denken is? Dat je langs die weg niets kan oplossen?

Als je dat bedoelt, dan ben ik het gedeeltelijk met u eens. ENKEL via de politiek valt er weinig op te lossen. Ik ben ervan overtuigd dat ALLE middelen gebruikt moeten worden om de wereld te verbeteren, waarin apolitieke organisaties en persoonlijke initiatieven de kern zijn. ALLE middelen gebruiken betekent echter OOK de effecten van de politiek zo positief mogelijk maken. Daarnaast probeer ik op persoonlijk vlak zo goed mogelijk te leven en anderen positief te beïnvloeden.

Ik zie niet het verband tussen mij en uw vage veronderstellingen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als dat allemaal naar de aandeelhouders gaat, waarom verkopen die dan hun aandelen ?
Beu om grote winsten te maken ?
Aandelen worden gekocht en verkocht. Dat mensen gemiddeld meer aandelen verkopen dan kopen op deze moment (in de veronderstelling dat het zo is) is iets dat niet met een exact wetenschappelijke uitleg verklaard kan worden. Angst om risico's te nemen is de grootste reden.

Wat niet wegneemt dat er nog steeds veel winst gemaakt wordt met aandelen op deze moment; uw uitspraak is nogal naast de kwestie. Tijdelijk wordt er hier en daar minder dividend uitbetaald, maar wat we kunnen waarnemen, is dat de staat en de niet-aandeelhouders een kleiner percentage van de productiviteit binnenhalen. (Een kleiner percentage, maar een grotere absolute hoeveelheid.)



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hum, 19 jaar geleden was er OOK al een redelijk serieus begrotingstekort
Dat kan best zijn, maar we hebben ondertussen ook al gesnoeid, dus dat compenseert elkaar.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Daarom dat alle pleidooien om taxatielevels in de EU te 'harmoniseren' de facto betekend: iedereen het hoogste tarief.
Neen. Iedereen een minimaal tarief. Per land kan dat verder uitgewerkt worden.

Bovendien betalen grote bedrijven in de praktijk nu een lager percentage belastingen dan de kleinere bedrijven DOOR de economische concurrentie tussen staten. Hogere belastingen voor de grote bedrijven kan wel degelijk gebruikt worden voor lagere belastingen aan de kleintjes.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 31 december 2011 om 00:07.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden