Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2009, 12:16   #9
Valentine Julien
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Locatie: Leuven/Amsterdam
Berichten: 586
Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Raf het lijkt me of je referendas koppelt aan splitsing van Belgie?

Het gaat toch wel een beetje over veel meer dan dat alleen deze modaliteit?
Hoe werken vakbonden trouwens?

En onderschat je de mensen niet een beetje?

Bij een referendum hoort een voldoende lange tijd van reflectie en debat volgens bepaalde regels. BV ALLE standpunten moeten evenredig aan bod komen in het publieke debat gedurende minsten 3 maanden, voorafgaande aan het referendum! Zo kunnen mensen met elkaar erover babbelen en mekaar overtuigen.

NU zijn we allemaal slachtoffer van allerlei propaganda en desinformatie campagnes.... en dat gaat ver hoor.

Vooral academici en andere voorgevormde mensen slagen er niet meer in om zelf na te denken doordat de ons verstrekte informatie met geweld aan alle kanten vanuit een gezichtspunt word gebracht.

De halve wereld trapte in de Osama Ben laden en de 19 hijackers mythe...
De machtselite doet daar onwaarschijnlijk veel moeite voor om jou en mij in hun greep te krijgen via de gedachtes...

Bovendien, stel nu dat de splitsing van Belgie JA zou krijgen van de ganse bevolking....

Dan is dat toch niet meer dan democratisch?

En dan nog.... Als referenda op volksinitiatief zijn begin je gewoon opnieuw ... als je er anders over denkt.
En kan het zijn dat je na 2 jaar een nieuwe situatie hebt omdat iedereen heeft nagedacht ....... en dat er bij een tweede referendum nee word gestemd op iets...

Jij bent lijkt het mij in eerste plaats bang voor de splitsing van Belgie als BROV referendums worden ingevoerd.(dat is je mening en je goed recht om daartegen te zijn) Maar wil je die twee dingen eens proberen te scheiden ?

Mensen zijn toch samen perfect in staat om over heel veel zaken te beslissen?
Privatisering van de post is per referendum tegen gehouden in zwitserland.

NU JIJ?

Hoe wil jij dat aan pakken?

Zag twee beren broodje smeren....
En ik stond erbij en ik keek ernaar...
Helaas!
__________________
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!!
www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie.

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 17 mei 2009 om 12:20.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden