Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2007, 15:56   #17
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Het is wel degelijk dat andere: het ontbreekt aan een meerderheid die België belangrijk genoeg vindt om samen te houden. De voorbije verkiezingen lieten dat mooi zien.
Onze Nederlander heeft weer de absolute waarheid gesproken...

De voorbije verkiezingen hebben laten blijken dat de burger "paars" beu was. Men heeft gestemd voor een ander beleid. Dat ander beleid impliceert echter niet dat men wenst dat België wordt gesplitst.

Citaat:
Er is inderdaad geen meerderheid die actief ijvert voor onafhankelijkheid. Maar de groep die actief ijvert voor het samenhouden van België is nog vele malen kleiner. De meerderheid lijkt het allemaal weinig te deren wat er gebeurt: splitsen hoeft niet, maar als het gebeurt, zie ik er geen massademonstraties van komen. Alleszins niet in Vlaanderen.
Wat weet jij daar nu van? Het is niet omdat mensen niet massaal op straat komen, dat ze geen mening hebben. Ik zie ons ledenaantal (B Plus) ook groeien met de dag. Dat wil echter niet zeggen dat al die mensen ooit gaan meebetogen. Ik bedoel, ik ben zelf nog nooit gaan meebetogen en dit terwijl ik een Belgiciste pur sang ben.

Als men zou overwegen om de boel te splitsen, zou die zwijgende meerderheid zich echter wel eens kunnen laten horen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden