Los bericht bekijken
Oud 17 april 2006, 21:51   #1
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard Taboe oorsprong daders in Franstalige pers blijft duren?

Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat - terwijl de Vlaamse kranten, VTM en VRT televisie dit al vanaf dag 1 laten weten: de moordenaars van Joe werden geïdentificeerd als zijnde immigrantenjongeren van ongeveer 16 jaar oud.

Heeft iemand dit nieuws ook in Le Soir, La Libre, La DH, of op RTBF gezien?

Vreemd hoe dit nieuws stilletjes wordt gehouden. Terwijl de meeste mensen het toch wel weten.

Voor wie neemt de pers ons? Net zoals dat nieuwtje als zou een Noord Afrikaan het slachtoffer hebben willen helpen - ok, ik geloof het graag.

Er stond ook een Marokkaanse mama bij de plaats van de moord, ze sprak iedereen aan, als een wanhopige: "Ik wil niet langer deel uitmaken van dat volk! Normaal staat het hier vol met dat schorum, maar nu zijn ze allemaal gaan lopen. Ik schaam me dat ik Marokkaanse ben!"

Samen met de tante van Joe heb ik haar op het hart gedrukt: "Het is geen kwestie van schaamte, het is een kwestie van verantwoordelijkheid. Met Dutroux zijn alle Belgen op straat gekomen, niet omdat ze Belg zijn en beschaamd, maar omdat ze Méns zijn."

Wat is dat toch, vanwege de Franstalige media? Willen ze het debat onder het tapijt schuiven? Laat het dan ten minste een duur Perzisch tapijt zijn.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden