Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2008, 23:19   #121
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U weet dat de Russen met al hun militair materieel in het zand hebben moeten bijten. En het was nochtans een bitsige strijd. Een beetje te vergelijken met Vietnam. De Amerikanen gaan ook niet helemaal vrijuit. Veel te weinig cultureel empathisch. Van de ander kant mag men natuurlijk niet te soft zijn. Het probleem is dat de bevolking (en daar gaat het uiteindelijk over) geprangd zitten tussen de Taliban en de krijgsheren. Volgens mijn informatie in Kaboel, strekt de macht van Karzai zich niet veel verder uit een 60-tal kilometer hinterland van Kaboel. Nochtans schijnt de handel in Kaboel vrij intens te zijn (meer en meer mooie winkels en zo). Alles bij mekaar geteld, vrees ik toch dat de Nato het pleit aan het verliezen is.
tja, een paar jaar geleden klonk het nog dat Karzai alleen in Kaboel zélf macht had. De NAVO is zich buiten Kaboel gaan uitbreiden omdat ze daar ingesloten aan het raken waren in Kaboul. En nu zitten we dus in de huidige situatie.

Nu ja, ik hoop dat de VS-ambassade in Kaboel een plat dak heeft, als je begrijpt wat ik bedoel...
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden