Los bericht bekijken
Oud 22 april 2016, 19:34   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het probleem is eerder dat'm weigerde omwille het vrouw zijn en niet omwille de persoon zelf.
De reden doet er niet toe.
Net als jij en ik, behoort niemand (en dus ook geen moslim) verplicht te worden om iemands hand te schudden, te kussen, te bepotelen, of wat dan ook in een of andere cultuur een gebruikelijke omgangsvorm is.

Citaat:
Er zijn inderdaad mensen genoeg die ik geen hand zal geven, maar ik zal niet systematisch een geslacht of ras uitsluiten want dan is het discriminatie en racisme.
Discriminatie behoort een mensenrecht te zijn.
Laat iedereen vrij om al dan niet handjes te schudden, opdat jij ook kan kiezen wie je al dan niet de hand schudt.
Want dat is in feite het ten onrechte zo zwaar beladen 'discrimineren': vrij zijn om te kiezen met wie je wenst (hartelijk en respectvol) om te gaan.

Citaat:
Echter, als men vrijheid van religie predict dan moet men ook (in de mate van het redelijke) de minkanten van religie erbij nemen, "een vrouw mag geen priester worden" is voor mij identiek aan "een moslim mag een vrouw geen hand schudden". De stemmers moeten er maar hun conclusies uit trekken in de toekomst.
Hier refereer je zelf naar de principes waarom ik iedereen de vrijheid gun om te beslissen al dan niet de hand te schudden: baas in eigen huis, recht op fysieke integriteit, beslissingsrecht over het eigen lichaam.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden