Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2017, 13:56   #48
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe lang u zinnens bent om hier te blijven doet er niet toe . Of anders zie ik ook niet in waarom een oude chinees van 50 die hier een tijdje wil komen wonen wel NL zou moet leren ?? U kan op uw 25 ste als voetballer veel zinnens zijn maar of dat op je 45 nog zo is is een ander verhaal. Iedereen die beweert zegt dat hij ooit wel zal terugkeren naar zijn heimat moet zodoende geen NL leren ?

Uw poging om de kapitaalkrachtige te beschermen is me iets te doorzichtig.

Verder is het sowieso dikke bullshit gewoon opdat een pool een Roemeen of een Bulgaar dan niet Nederlands moet leren wegens EU land.....Een Congolees moet thuis NL spreken maar een pool mag rustig zijn pools blijven brabbelen.....beetje absurd niet ??
In de huidige migrerende samenlevingen is het opleggen van een taal meer en meer een onmogelijke en absurde taak aan het worden net daarom dat ik pleit dat men beter overal in de wereld vanaf het eerste studiejaar Engels zou moeten leren aan de kinderen.
Binnen 1 generatie begrijpt iedereen iedereen.
Hoe lang men van zins is om te blijven doet er mi wel toe. Als ik van tevoren weet dat ik slechts een paar jaartjes moet verblijven in Saoedi-Arabie voor mijn werk dan zal ik mij niet te veel verdiepen in Arabisch. Een mondjevol om praktische redenen zou dan kunnen volstaan. Het wordt al anders als ik naar daar zou trekken met de bedoeling om mij er blijvend te vestigen. En al zeker als ik er kinderen zou grootbrengen.

En het is niet van moeten in de zin van juridisch opleggen. Gewoon een kwestie van gezond verstand.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden