Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2017, 22:43   #918
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hallo,

Mag ik eerst gewoon even een mening vragen aangaande mijn aanslagen inkomstenbelastingen en de bedragen die ik gedurende de laatste 10 jaar van mijn leven heb mogen betalen?
Ik ben nu 52 jaar en heb een diploma A2 autotechnieken op zak.

2013 inkomsten 2012 (+/-) – 750€
2012 inkomsten 2011 (+/-) – 50€
2011 inkomsten 2010 (+/-) – 2.000€
2010 inkomsten 2009 (+/-) +230.000€
2009 inkomsten 2008 (+/-) +400€
2008 inkomsten 2007 (+/-) +0€
2007 inkomsten 2006 (+/-) +0€
2006 inkomsten 2005 (+/-) +680€
2005 inkomsten 2004 (+/-) – 400€
2004 inkomsten 2003 (+/-) – 250€

Voor wie lijkt dit lijstje in orde te zijn?
P.s.: Ik heb nooit iets gewonnen.....

Voor officiele documenten mag je me rechtstreeks mailen via [email protected]
Meer dan 100.000 views. Tijd om even terug te blikken naar 2013 toen alles rond deze herziening personenbelasting nog gehuld was in een dikke mist.

Zeer naïef verwachte ik toen dat iedereen wel het 'autisme' niveau van zo'n absurd hoog bedrag zou inzien.
Het heeft een tijdje geduurd voordat ikzelf doorhad dat enkelen binnen de fiscus , om hun eigen fouten in te dekken, zeer subtiel me intern en extern hadden 'verkocht' als 'feitelijk zaakvoerder/fraudeur' na kennisname van de ongetwijfeld paniek zaaiende informatie dat ze de overname van de zaak, jaren eerder over het hoofd hadden gezien.

Vanaf dat moment trekken de ambtenaren van de fiscus zelf het maatpak van oplichter aan.
-Alles uit de kast halen om gekende informatie voor hun slachtoffer blijvend te verbergen.
-Negeren en weigeren van aangeboden informatie te verwerken en/of naar waarheid te toetsen.
-Naar buiten toe vasthouden aan hun stelling dat het hier gaat om legale inkomsten ten bedrage van +400.000€.
-Een massa procedures aan hun laars lappen om een dossier te creëren waarmee ze een rechter om de tuin kunnen leiden.

Eén tekenend voorbeeld dat pas onlangs is komen bovendrijven...
De procedure die de fundering van het hele dossier moet vormen heeft te maken met de zogenoemde aanslag van ambtswege.
Hiervan moeten de bewijzen van aangetekende zendingen in het dossier zitten, indien deze niet aanwezig zijn moet de belasting geseponeerd worden.
Recent is gebleken dat er één bewijs aanwezig is met een fout adres, een tweede, ook noodzakelijk bewijs van aangetekende zending is er gewoonweg niet.

Tijdens een gesprek met de ambtenaar die momenteel de fiscus verdedigd bleek deze vrijwel zeker te zijn dat het onmogelijk was dat het ontbreken van die bewijzen op geen enkel niveau van de fiscus zou zijn opgemerkt.
Op mijn vraag of hijzelf had gezien dat die bewijzen er niet zijn bleef het even stil... tja ... hij ook niet dus. Hij zou onmiddellijk informeren bij de dienst die verantwoordelijk was voor het versturen van die aanslagen van ambtswege en ging me iets laten weten. We zijn nu meer dan een maand verder en voorlopig nog geen bericht mogen ontvangen.

Het zal niet meer dringend zijn zeker? Och, wat maakt een uit? Een half jaartje extra pesten van een burger als de zaak toch al 7 jaar aansleept?

Voor diegenen die nog de illusie koesteren dat de overheid bij zware fouten wat extra uit de kast zou halen om zo'n zaken recht te trekken kan ik getuigen:
Het is steeds hetzelfde verhaal, indien een overheidsdienst te maken krijgt met iets dat hun automatismen overstijgt dan is het een regelrechte ramp.
Bedrog georganiseerd door eigen ambtenaren bijvoorbeeld...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden