Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2013, 15:07   #17
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Sorry, verkeerd begrepen. Er is nog altijd de "normale" inflatie en je geld ontwaardt dus nog altijd, de matras is dus geen oplossing. Maar ondertussen zijn banken zelf ook gevaarlijk geworden, of zo laat men het verstaan, en is al de rest ook zwaar gemanipuleerd.

Beter aan de kant van de centrale planners gaan staan he, daar krijg je je gebraden vogeltjes voor niet, en bovendien zijn ze nog vindingrijk ook in het stropen van de anderen
Om te weten wat je moet doen, moet je kijken naar wat de tijdelijke kopers doen. Bvb om te weten wanneer het een beter moment is om zilver te kopen, kijk ik naar 3 zaken:
1) de prijs relatief tot 2008 ten opzichte van de geldcreatie & spendering van dat geld (en daar hebben ze mij dus misleid enkele jaren terug, talloze artikelen en grafieken over zoveel dollar bijgemaakt maar niks over Excess Reserves)
2) de hoeveelheid stock bij Exchange Traded Funds die een stock zilver bijhouden volgens de aandelen die ze verkopen.
3) de Comex futures markt netto totale positie (alle longs - alle shorts), die laat inschatten welk deel van de prijs zij vertegenwoordigen, en dit prijs deel is wat later verdwijnt als ze hun posities stopzetten.
Vooral dat laatste ben ik beginnen gebruiken, en dat ging redelijk goed, alleen had ik bij de laatste prijsdaling niet verwacht dat ze zoveel posities gingen dumpen dat ze er een 15 jaars laagterecord mee braken.
Dit om te schetsen hoezeer je moet opletten voor misleidingen als deze. Als je niet alles zelf nagaat, door het op te zoeken en pogen de verbanden te begrijpen, dan kun je enkel blind afgaan op anderen, en dat is nou net wat je niet moet doen op een markt waarin de prijs zodanig op en neert jojo't en de een zijn winst de ander zijn verlies impliceert.
Ik heb op fora veel personen gezien die nabij prijspieken anderen op alle mogelijke wijzen aanmoedigen te kopen, om dan later dezelfde personen te zien pochen zo in tussendoor onderwerp posts dat ze tegen de piek hadden verkocht. En als de prijs dan daalt, doen ze net het omgekeerde, ze beweren tot op het eind (de bodem) dat de prijs nog verder gaat dalen en doen alles wat ze kunnen om mensen te drijven tot laag verkopen.
En daarom dit onderwerp. Ik besloot ertoe door het lezen van deze post in een ander onderwerp:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
RBI (ReserveBank of India):
“the traded amount of ‘paper linked to gold’ exceeds by far the actual supply of physical gold: the volume on the London Bullion Market Association (LBMA) OTC market and the major Futuresand Options Exchanges was OVER 92 TIMES that of the underlying Physical Market.”
BRON
via: zerohedge
Gold And The Endgame: Inflationary Deflation
27 juli 2013
Ziet u de blauwe tekst? De eerste leugen van mijn forumdraad hier. Het is gewoon hetzelfde goud dat op 1 dag meerdere keren van eigenaar verwisselt. Als wij een voetbal 10 keer over en weer naar elkaar schoppen, dan beweren ze de facto dat we daarvoor 10 ballen nodig hebben. En toch geloven sommigen dat, gewoon omdat ze niet weten wat (handels)volume is, en anderen daar misbruik van maken om te suggereren dat er een tekort zou zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden