Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2017, 09:11   #163
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zal je zeggen waarom hun houding hypocriet is.

Nu mogen cruise schepen aanleggen aan het Steen, midden in een lage emissiezone.
Als men dan écht zo bezorgd is om het milieu en de vervuilende diesel kon men die cruise schepen laten aanleggen buiten een lage emissiezone, het Delwaidedok bv.

En dan propere bussen voorzien die de toeristen naar het centrum brengt.
Maar die boten moeten tot in het centrum kunnen varen anders vaart er niemand meer mee. Ga je die kleine man zijn broodwinning afnemen?

Citaat:
Maar dat kost meer en zal misschien minder op brengen.
Inderdaad, maar vooral er zijn geen minder vuile scheepsmotoren, eigenaars van personenwagens hebben die keuze wel, al vele jaren.
Citaat:
Slotsom = als het opbrengt mag men vervuilen.
Neen er zijn geen propere schipsmotoren, integendeel tot personenwagens.

Citaat:
En dat is hypocriet !
Dat is jouw mening, ik vind van niet.

Citaat:
Bovendien meten ze met twee maten en gewichten.
Een schip of bus vergelijken met een (individuele) personenwagen is een serieus ander gewicht en maat.
Citaat:
Ze houden rekening met het feit dat de bussen van privé autocarbussen uitbaters zoveel jaar moeten meegaan om rendabel te zijn en daarom nog wél in de stad mogen.
Er zijn heel veel dieselbussen die minder vervuilen dan een dieselpersonenwagen, waarom zouden die niet in de stad mogen?
En moest er eens een zeldene oude bus bijzijn, moet je ook rekenen per personenkilometer.

Citaat:
Maar dat een diesel van de kleine man ook zoveel jaar moet meegaan om de meerkost bij aankoop er uit halen hebben ze lak aan.
Die meerkost is al lang terugverdient, je begint zelf echt hypocriet te doen. Een euro 3 dieselwagen met retrofitroetfilter mag nog altijd de LEZ binnen na registratie, die diesels zijn al tot 17 jaar oud!

Euronorm 4 diesels zijn ondertussen ook al 12 jaar oud en die mogen sowieso de LEZ in ! Je moet me dan wel eens aantonen over wat je het eigenlijk hebt, als je het over meerkost hebt die zelf na 17 jaar niet terugverdiend is...

Domheid mag wel eens bestraft worden, en zeker hun hypocrisie, ze hebben jarenlang geprofiteerd van goedkope dieselprijzen en nog eens de verminderde en afgeschafte accijnscompenserende-hogere rijtaks op dieselwagens, maar ze krijgen hun hals niet vol.

Het heeft jarenlang in de kranten gestaan dat die LEZ er geen komen, tijd genoeg eens om te denken en hun vervuilende wagen te verkopen.

Mijn mening is dat bepaalde zeldene dieselrijders vooral hypocriet kunnen zeuren, en nog altijd betalen ze vandaag veel minder voor hun brandstof dan een benzinerijder. Hoe hypocriet kan men eigenlijk nog zijn?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 augustus 2017 om 09:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden