Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2003, 15:59   #31
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
liberaal-links extreem centrum... hm dat hangt in hoge mate af van wat je als centrum definieert vind ik.
Ik *meen* te begrijpen wat je voorstaat. Je kan op ethisch vlak eerder behoudingsgezind zijn, rechts -vermoedelijk door je christelijke inslag, als ik een gok mocht wagen- en tegelijkertijd liberaal vrijdenkend zijn. Wat ik betwijfel is of je ideeën best vertegenwoordigd worden door de Cd&V.
De cd&v onderscheidt zich namelijk van de andere partijen door hun uitgesproken wolligheid. Je kan geen consequent rechts-liberale koers vinden in deze partij..zij is dan ook zeer verdeeld: de ACW-vleugel kan je bezwaarlijk liberaal noemen, en deze machtsfactor nekt dan ook de partij. Een partij die zelf niet weet waar ze voor staat. Een deel denkt uitgesproken rechts (kijken we naar De Crem en co.), een ander deel vertoont nog een (vaag)- christelijk imago, anderen vertonen dan weer sociale "linkse" trekjes en als Bourgeois binnenstuikt zitten we nog met een uitgesproken Vlaamse vleugel.
OIf de CD&V inderdaad echt centrum is, dat is te betwijfelen. Maar toch het meest van alle partijen.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline