Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2005, 01:43   #16
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De SP in Nederland is misschien niet héél pro-Nato.. maar de tijd dat "links" de Nato
weg wilde uit eigen land en uit Europa is voorbij. Alle ex. S.U. Landen inclusief nu ook Oekraïne willen erbij.. Men is misschien hier en daar tegen de EU grondwet zoals die nu voorligt, maar niet tegen de EU - zelfs het VK zou er geenszins uit willen.

Daar staan zaken in die ik anders, of er uit zou willen - maar als ik dat in een tekst zou gieten, komt er inderdaad ter rechterzijde een storm die de zaak van meer Europese integratie zeker niet zou vooruithelpen. Nu weet ik dat er tegenstanders van de EU
grondwet zijn die de integratie zouden willen tot stilstand brengen of zelfs terugschroeven, maar dit zet de poorten voor de neoliberalisatie juist helemaal wagenwijd open...

Overigens behalve door deel te nemen aan de Nato, waarmee de Europese
landen in eerste instantie hun grootste souvereiniteitsrecht reeds lange jaren opgaven, is de gehele economie speciaal vooral van Vlaanderen al lang geen
zaak meer waarover ons soevereine volk zich meester in kan voelen of zelfs
kan terugverwerven... Onze afhankelijkheid van onze buurlanden voor afzetmarkten en van de ontwikkelingslanden als grondstoffenleveranciers is totaal. Ons afsluiten van de beslissingsgremia die in deze wereld de dienst uitmaken zou gewoon fataal zijn.

Het is gewoon onze opgave om deel te nemen aan het besturen van de
wereldmaatschappij niet om ons daaraan te onttrekken.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 10 mei 2005 om 01:49.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden