Los bericht bekijken
Oud 1 november 2017, 11:01   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ga hier de krakers niet vergoelijken, maar deze situatie is ook wel exemplarisch voor de dramatische situatie in onze steden.

Er wordt een woningtekort gecreëerd door leegstandspeculatie en gentrificatie van bepaalde woonwijken. Door de houding van sommige projectontwikkelaars, beleidsmakers en bepaalde huis-of grondeigenaars wordt (= is) wonen onbetaalbaar geworden voor zowel een verarmde stadsbevolking als gezinnen uit de middenklasse. Is het normaal dat een gezin tweeverdieners met een normaal inkomen niets fatsoenlijk meer kan kopen in de buurt waar die mensen zelf zijn opgegroeid ? Wanneer maakt men werk van een fundamentele leegstandboete die effectief zal geïnd worden ? Bijvoorbeeld na een jaar voor een woonhuis en na twee jaar voor een stuk bouwgrond ?

Nogmaals, ik praat dat kraken niet goed, je blijft uit andermans eigendom, een goed principe. Maar het probleem zit dus niet enkel bij hen.
De prijs van een woning en al wat daar rond hangt, heeft er niks mee te maken. Dat wordt je enkel voorgekauwd door bonte sossen-vakboungders en would be communisten.

Geen enkele van die krakers heeft ook maar de minste goesting om een huis te kopen of te huren. Krijgen, dat wel. Maar kopen of huren: in geen jaren.

In een andere draad wil ik nog ingaan op de reden van de hoogte/laagte van bouwgrond, huizen en de huur van woningen. Maar niet in deze draad.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden