Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2010, 11:12   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het spoor is kapot gestaakt.
Een privébedrijf dat zo een staakcultuur heeft was allang op de fles.
Kijk gaan we eens redeneren over de post ?

ik verstuur zo'n 1500 pakjes per jaar.
soms komen ze een dag later aan, maar soms duurt het 10dagen ???

soms komen ze niet aan, en na een maand keren ze terug volledig gedeukt, met duidelijk label bvb nederland, maar je ziet dat het pakket nooit in nederland gezeten heeft. Het is gewoon in Belgie verkeerd verstuurd...

soms komen ze niet aan, in zuiderse landen spanje portugal en italie. En dan heb je van die trackingsystemen. Fantastisch tenzij natuurlijk de goedkoopste paketjes zo niet verstuurd worden. Ze kunnen geen bal doen met de inhoud, maar toch is hun curiositeit groter vermoedelijk en pluimen ze het pakketje ???

soms breken ze de inhoud, uiteraard de mannen moeten die dingen gewoon gooien, en laten vallen en de inhoud breken is ook iets dat gegarandeerd verkeerd afloopt. Je stopt dus die inhoud dan gewoon in de vuilbak volgens mij en je moet er zeker niet voor zorgen dat je op een correcte manier dit afhandelt. In elk geval, dikwijls wordt het ook gebroken afgeleverd, een kapotte fles of tube is zeker geen probleem , je duwt dat daar gewoon kapot in de brievenbus.

uiteraard soms stoppen ze dat gewoon in de verkeerde brievenbus, want kijk dat kan toch niet dat ik per jaar op 600 facturen er elke maand toch ééntje ontbreekt... De aanmaningen gaan blijkbaar niet altijd verloren, maar noteer de verhouding 12:600 In een 6sigma tijdperk waar de privésector zich uitslooft voor hoge kwaliteit, is dat een merkwaardige middeleeuwse verhouding.

Dan heb je het geluk van zo'n postbode te hebben die te lui is om te werken. Ze sleept haar in elk geval voort, want tegen de middag heeft ze haar ronde ongeveer afgewerkt. Ze moet ook inderdaad in de vakantie af en toe depressief zijn, want dan wordt ze vervangen na drie dagen door een frisse kerel die erin slaagt om haar rond sneller af te werken dan die gesyndiceerde pumba. De max is de aangetekende brieven: je bent dus gegarandeerd thuis, ze is dus te lui om te bellen, maar ze stop wel uw kaartje in de brievenbus zodat je uw aangetekend schrijven bijna steevast mag gaan afhalen aan de post. Ze zorgt ook dat er eens een controleur komt omdat ze beweert dat uw brievenbus niet wettelijk is, terwijl die brievenbus 100% wettelijk is volgens diezelfde controleur. Het wordt helemaal hilarisch als een aangetekend schrijven op de bedrijfsnaam toekomt ipv op de persoonsnaam.... dan haleluja... De max was eens een postwissel die ze niet wilden verzilveren op die manier. Tegen dat ik de papieren in orde had, was het kantoor een maand gesloten, in een ander kantoor kon ik dat niet innne, en na die maand was die wissel vervallen... Goed hé

De post mag dus rustig eens nadenken over zijn werking en hoe zij een postieve bijdrage kan leveren aan de economie. Want dat is inderdaad nog zo'n bedrijf waar de syndicale rechten primeren op het werk...

Doe uw werk goed, en de rest volgt vanzelf.

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 januari 2010 om 11:14.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden