Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2009, 05:55   #46
loodew
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 februari 2009
Berichten: 20
Standaard

Zelf heb ik als alleenstaande 2 kinderen grootgebracht. Ik ben dus 20 jaar werkloos geweest. Nooit kreeg ik oproepingen van de VDAB of de RVA.

Ondertussen zijn mijn kinderen volwassen begon ik brieven te krijgen van de VDAB en ook een brief van de RVA voor een 'gesprek' ivm activatie. Het leek de gestapo wel, die facilitator. Ik moest een heleboel plichten vervullen zoals inschrijven bij minimum 3 interimbureaus, wekelijks deze interims bezoeken, contact opnemen met de VDAB, één week een soort van cursus volgen van 3 uur per dag over 'Wat is VDAB, wat is RVA geleuter.

Die week bij de VDAB was totaal onzinnig. Toen ik de interims bezocht bekeken ze mij van: wat komt die hier doen. Ik ben ondertussen 50 jaar. Echt demotiverend.

Ze gaven me een deeltijds baantje als wep+ of zoiets in een sociale werkplaats. Ik moest ook nog elke maand formulieren laten invullen op de gemeente en elke maand papieren afgeven bij de vakbond. Mijn inkomen verhoogde amper met 200 euro en daar moesten mijn vervoersonkosten nog af.

Ben na 2 maanden ziek geworden, werd er depressief van. Nu heeft de adviserend geneesheer na overleg met mijn behandelend geneesheer (een psychiater) beslist om mij 66% invaliditeit toe te kennen.

Ben blij dat ik van die RVA en VDAB verlost ben. Meer dan 20 jaar kinderen opvoeden telt niet, ge zijt ne luierik als ge dat zegt. Ben nooit ergens naartoe kunnen gaan, geen cinema, geen café, niks. Mijn kinderen gingen voor alles en ik was en ben steeds alleen gebleven.

De behandeling van de VDAB is alsof je een kleuter bent. Kinderachtig gezever en het brengt niks op. Ben er vanaf van héél dat zot circus. Geen RVA brieven meer met hun activeringsbrieven, geen VDAB brieven meer, ben er vanaf, gelukkig maar. Nu één keer per jaar op medische controle. Duur: 10 minuten.

Ik vind het een schande hoe de RVA mensen van 50 behandelt en onnozel hoe de VDAB zich gedraagt. Ik vraag mij soms af wat er met al die oudere werklozen gebeurt die geen werk vinden. Ik ben er in alle geval van verlost van héél die RVA en VDAB. Bye bye. Mij kunnen ze niks meer doen.
loodew is offline   Met citaat antwoorden