Los bericht bekijken
Oud 4 april 2014, 22:52   #4
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Het zuur breekt mij op bij het zien van de avatar van Doeme 80:
Een Vlaamse Leeuw op de omgekeerde Franse kleuren, de kleuren van de eeuwenoude aarts- en erfvijand.
De kleuren van de bezetter.
Dan kan men even goed dan de Vlaamse Leeuw projekteren tegen een omgekeerde nazivlag...?
http://www.youtube.com/watch?v=a76c9pGJcHA

De échte Nederlandse vlag is natuurlijk de zogeheten prinsenvlag. Het is daartegen, dat de Vl. Leeuw dient geprokjekteerd te worden om tot een konfederatievlag te komen. En dan geen belachelijk miniatuurleeuwtje uiteraard; een gewone Leeuwenvlag met links en rechts trikolore 'franjes'.

Bron Wiki - prinsenvlag:
Nadat de Fransen in 1794 het land binnengevallen waren, besloten de Staten-Generaal in 1796 dat de kleuren Rood-Wit-Blauw moesten zijn. Dit zou het definitieve einde van het oranje geweest moeten zijn. Echter, doordat dat de Staten-Generaal twee weken later werden afgeschaft, boette dit besluit nogal aan kracht in. De Bonapartistische koning Lodewijk Napoleon koos voor rood, maar ook na 1813, toen de Fransen verjaagd waren, besloot koning Willem I tot behoud van de kleuren rood-wit-blauw.

Een dikke flater van Willem om niet komaf te maken met die Franse tijd. Iets wat men zo vlug mogelijk moet herstellen. Zoals Willem wel meer flaters beging zoals het klakkeloos overnemen van de Franse departementen om daarvan dan provincies te maken zodat Nederlandstalige gebieden werden overgeleverd aan de Francité.(De eens Limburgssprekende gebieden in de provincie Luik bijvb.)

Maar ergens hoor ik dan weer de echo van het gestap der Oranjemarsen. En de Slag aan de Boyne. Oranje stond daar o zo vreselijk aan de verkeerde kant...
Als volksnationalisten horen wij toch aan de kant van de katholieken te staan!
Dan toch maar ineens de Leeuw als gekonfedereerde vlag, en we noemen hem dan de Dietse Leeuw.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 april 2014 om 23:07.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden