Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2004, 20:10   #72
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Ik vraag mij af: heeft u deze topic ook geopend in het thema rechts ???
Ik vraag me af hoe rechtsen op uw ideeën reageren...
Ik wil niet doubleposten. Maar ik heb wel al over mijn ideeën gepraat op "rechts". De meeste rechtsgezinden vinden het Nationaal Anarchisme te links, net zoals de meeste liksgezinden het te rechts vinden. Maar desondanks is de beweging groeiende. De Nationaal Bolschewisten in Rusland (zusterbeweging van de Nationaal Anarchisten) zijn trouwens behoorlijk actief daar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
het denken van de mensen word tin de eerste plaats bebaalt door de materiële omstandigheden
Deze visie verwerp ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
een maatschappij-analyse gebeurt door te kijken naar die maatschappij - een alternatief voorstellen vanuit die concrete werkelijkheid. U bekijkt de maatschappij echter niet op die wetenschappelijke wijze en vertelt hier een utopisch systeem
Ik bekijk de maatschappij wel degelijk vanuit een wetenschappelijke wijze. (sociaal) Darwinisme, sociologie en antropologie liggen aan de grondslag van mijn ideeën.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
alle linksen - zeker de commies - zullen niet van mening zijn dat het einddoel bereikt is.

trouwens, ik denk dat veel rechtsen ook zouden denken dat hun einddoel niet bereikt is.
Beide kanten moeten inderdaad water bij de wijn doen. Ik zie dat niet als iets negatiefs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Uw systeem is ook zeer onstabiel. Men heeft wereld-kapitalisme, bestuurd door een fascistische wereldregering. Daarin hebt u een aantal vrije basisdemocratische enclaves en een aantal bedrijven waar een basisdemocratie heerst.
Zowel de enclaves als de confederale wereldstaten zijn cooperatief en niet-kapitalistisch. De confederale wereldstaten zijn in de eigenaars van de bedrijven, die door managers worden gerund. Elk van die managers heeft de mogelijkheid zijn eigen strategie te ontwikkelen. Welvaart zowel als de vraag zijn zaken waarbij rekening moet gehouden worden, en massaproductie moet zoveel mogelijk tegengewerkt worden door de staat.

De 'vrije enclaves' zijn groepen van mensen die niet wensen in het systeem mee te draaien en die hun eigen individuele weg op gaan. Deze kunnen getolereerd worden, zolang de de moederstaat niet bedreigen.
IlluSionS667 is offline