Los bericht bekijken
Oud 25 september 2017, 20:14   #21
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Ik heb een ingebrekestelling gekregen de "Nieuw-Vlaamse Alliantie vzw", ondertekend door Louis Ide, vermeldend dat het logo van de N-VA niet mag worden gebruikt op dit forum. Daarbij wordt verwezen naar het logo dat hierboven wordt gebruikt.

De hele boterham klinkt als volgt: "Op grond van inschrijvingsnummer 0918036 is onze vereniging gerechtigd in de Benelux tot het exclusief gebruik van het beeldmerk, gedeponeerd bij het Benelux-Bureau voor Intellectuele Eigendom onder nummer 1244629 voor onder meer de volgende klassen 35, 41, 42 en 45. Door het gebruik van ons beschermd logo op uw website wordt er inbreuk gepleegd op onze rechten op dat merk. Voor deze inbreuken stellen we u dan ook in gebreke."

Tja, ik snap dat bovenstaande combinatie niet meteen stichtend is. Maar toch een discussie waard. Dit logo moet werkelijk overal circuleren ... is het niet? Wellicht niet in deze combinatie.

Want: "Gelet op het feit dat N-VA geen toestemming heeft gegeven voor het gebruik van het logo, verzoeken wij u ook om met onmiddellijke ingang het gebruik te stoppen van het logo van ‘N-VA’ en dit te verwijderen van uw website.

Wij verzoeken u het onrechtmatig handelen tegen ons c.q. elk gebruik van het merk in alle soorten informatiedragers met onmiddellijke ingang te staken en gestaakt te houden
"

Op zich een onzinnig verzoek. Ik weet niet eens hoe ik daaraan moet beginnen. (1) Ik heb jullie niet bepaald onder controle, dit is gewoonweg ... een forum :-p en (2) deze website omvat ongeveer 700.000 pagina's met talloze afbeeldingen. Ideetjes welkom.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden