Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2017, 23:29   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
I was summoned!

Wat Wapper zegt is juist: bij ideale verbranding (bij 800°C en voldoende verblijftijd en zuurstoftoevoer) zullen zowat alle KWS uiteindelijk CO2 en H20 vormen.

Groot probleem: bij een brand heb je geen ideale verbranding. Dat is zelfs voor de leek te zien: zwarte rookwolken. In dat geval kan er bij PU cyanide gevormd worden en bij PS oa styreen.

Is die giftigheid belangrijk? De CO en het zuurstofgebrek en de hitte zijn meestal stukken gevaarlijker.

De onheilsprofeet van het forum groet U.
ik ben uiteraard aan het speculeren
maar kijk PVC is geen isolatiematieriaal, het is ofwel polystyreen (brandbaar niet zo giftig) polyfenol(brandbaar nietgiftig) glaswol (niet giftig en niet brandbaar) rotswol(niet giftig niet brandbaar) en polyurethaan (komt cyanide vrij, en brandbaar)

Mijn 'wild guess' is dat dit een gebouw is geisoleerd met PU en we zien hier een voorbeeld van onze islatiocultuur.

Ben ik een onheilsprofeet ? Nee, ik zeg gewoon bewust: kijks eens aan wat we hier doen: we isoleren gebouwen en als ze in de fik gaan zijn er materialen die goed branden gebruikt en worden die materialen een holocaust.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden