Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2017, 00:27   #16
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Moeilijke vraag misschien, maar waarom doen ze het dan allemaal, in steeds toenemende mate? Migreren naar de cloud.
Schaap spelen. Ze springen allemaal blind en zonder nadenken op de nieuwste hype, en later komen de problemen.
Ik vergelijk dit met Facebook, maar nu worden niet de persoonlijke data online gegooid, maar de zakelijke data.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In organisaties zijn via de cloud grote kostenbesparingen mogelijk, zou een argument kunnen zijn.
...
35% jaarlijkse besparing op de operationele kosten
meer flexibiliteit
Prijskaartje van zekerheid = onbetaalbaar.
Liever iets meer zekerheid met een server in mijn gebouw waarbij ik afhankelijk ben van een (telefoon)operator, dan al mijn data online gooien (zie boven).


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik bewaar bijna alles in de cloud.
Kwestie van niks kwijt te zijn als de boel crasht.
Een backup raak je ook niet kwijt.
Niets is failsafe, dus ook die cloud niet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
...
Ik bewaar dingen in de cloud, maar die zijn van tijdelijke aard. Data van vliegtuig/ferrytickets, hotelboekingen of bestellingen.
Maar vanzijnleven niet van financiële transacties of wachtwoorden.
Goede ingesteldheid, die ook hanteer. Wat privé is, heb ik liever in eigen handen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik bewaar geen financiele transacties en/of wachtworden op mijn pc.

En gaan kloten met meerdere harde schijven is omslachtig. Met de cloud is er niks mis, tzou me zelfs verbazen dat deze minder veilig zijn dan lokaal op uw pc.
Dito.
Maar dat wilt niet zeggen dat men daarom alles online moet gooien.
En waarom is een externe harde schijf minder veilig dan de cloud?




Ik zie geen enkel argument om de cloud te gebruiken, tenzij voor tijdelijke zaken. En dan nog: tijdelijk bestaat niet op het net, want eens op het net, altijd op het net - tenzij men echt iets zoekt...

Hier komen vodden van.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 26 juli 2017 om 00:29.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden