Los bericht bekijken
Oud 21 december 2011, 20:10   #483
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Kent u de meeste Franstaligen dan dat u zo maar voor hen kan spreken.
Ik ga ook met vakantie en dan ga ik bijvoorbeeld naar Dinant. Ik spreek daar natuurlijk frans, al zal iedereen wel horen dat ik in feite nederlandstalig ben. De laatste keer dat ik er was werd ik door een of andere voorbijganger uitgemaakt voor vlaams blokker enkel omdat hij mij nederlands hoorde praten met mijn kinderen. Het spreekt dus voor zich dat die man een stereotype voor ogen had van de Vlaming.
Trouwens de berichtgeving in Wallonië is dusdanig dat we ook effectief afgeschilderd worden als fascisten, racisten en ander fraais. Het kan ook moeilijk anders.
Vooroordelen en stereotypen is van alle tijden en alle bevolkingsgroepen, behalve misschien boedhisten. Zelfs de minderheidsgroepen hier in Belgie zijn niet tolerant tov elkaar.
Heel herkenbaar.
Met alle respect voor de Franstaligen, maar die zaken maak ik ook mee, maar dan wel in Brussel.

Dit jaar kwam ik al 2 maal in aanraking met Brusselse agenten die weigeren NL te spreken.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 december 2011 om 20:11.
suqar_7loe is offline