Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2017, 22:45   #177
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Neen, ik kan geen voorbeeld geven. Maar ik vind en heb altijd gevonden dat aan politiek doen geen job is maar een zich tijdelijk ter beschikking stellen van de maatschappij. Als geld daarbij de drijfveer is ben je niet goed bezig en kun je beter een echte job zoeken, vind ik.

Ik zal u een geheimpje vertellen, mijnheer. Ik ben zelf een tijdlang in mijn land op gemeentelijk vlak verkozen geweest. Een van mijn niet-publieke voorwaarden om op de lijst te willen staan was dat alle verkozenen van de lijst hun vergoeding zouden afstaan aan de gemeente (om preciezer te zijn, aan een vereniging die de gemeentelijke scholen steunt en bijstaat).

Sommigen dachten dat ik dat slechts voor de grap had voorgesteld......tot bleek dat het ernst was. Niettemin hebben de verkozenen van mijn lijst (mezelf uiteraard incluis) zich gedurende de ganse term voor de volle 100% aan de interne afspraak gehouden, al werd deze nooit publiek gemaakt, en wisten slechts enkele mensen in de Mairie hoe het zat.

Ik geef wel grif toe dat zowat iedereen van mijn toenmalige lijst bijzonder tevreden was dat ik zelf had beslist het wat mijn kandidatuur betrof bij die ene term te houden.....
In mijn dorp in Frankrijk verdient mijn Maire 350 € per maand voor zijn publieke activiteiten. Niet moeilijk om dat schooiersbedrag te laten vallen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden