Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2017, 22:48   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard Minister Homans laat zich niet ringeloren ivm Unia

Flinke Vlaamse meid !
Soms moet ge er eens deftig invliegen, zelfs al moet er met servies gesmeten worden.

titel: CD&V en Open VLD hebben het nu écht helemaal gehad met Liesbeth Homans
link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1

Citaat:
“Homans gedraagt zich meer als militante N-VA’er dan als bevoegd minister.” De Vlaamse minister van Gelijke Kansen (N-VA) haalde gisteren in het Vlaams Parlement nog maar eens uit naar gelijkekansencentrum Unia, en dat pikken haar coalitiepartners niet langer. CD&V wil dat de Vlaamse regering haar terugfluit en ook Open VLD heeft er genoeg van.

“Als u mij nu vraagt om me als minister in te houden, dan zeg ik u: ik ga dat niet doen.” Liesbeth Homans lag de voorbije weken zwaar onder vuur omdat ze met haar kritiek op Unia – dat volgens haar te weinig opkomt voor de gewone Vlaming – al eens een bocht afsneed en foute cijfers citeerde. Maar na een spervuur aan kritiek en vragen gisteren in het Vlaams Parlement liet de N-VA-minister heel duidelijk blijken niet van plan te zijn een toontje lager te zingen. Integendeel: Homans duwde extra op het gaspedaal en maakte het proces van het interfederaal gelijkekansencentrum. Met als vonnis: schuldig.

Volgens Homans is een centrum dat discriminatie bestrijdt en werkt aan gelijke kansen absoluut nodig. “Maar ik heb wel iets tegen een centrum dat met twee maten meet, niet objectief is en alleen maar op één groep focust.” Homans citeerde een waslijst aan feiten die moeten bewijzen dat Unia de Joodse gemeenschap niet goedgezind is, niets doet tegen homohaat in salafistische middens, en zich vooral richt op allochtonen. “Ik kan nog twee uur doorgaan indien u dat wil”, voegde ze eraan toe.
...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden