Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2017, 20:34   #2163
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vrees dat je daar het tere punt van Gipsy hebt gevonden: hij heeft geen academisch diploma.
Dat is een keuze en een behoefte die ik niet had. Dat zouden voor mij 6 of 8 verloren jaren geweest zijn. Een aannemer van bruggen en wegen bv hoeft geen ingenieur diploma te hebben. Hij kan iemand aanwerven en betalen. Hij moet een visie hebben, kunnen onderhandelen, zijn bedrijf leiden etc.

Moest ik een farmaceutisch bedrijf hebben zou het evidenter zijn dat ik apotheker ben maar dat zou persé geen behoefte zijn. Als gewone apotheker heb je natuurlijk wel een universitair diploma nodig.

Ik stel alleen maar vast dat de algemene cultuur en kennis er op een halve eeuw enorm is op achteruit gegaan. Ik ben bij wijze van spreken opgesloten geweest als intern in een elitair college in een tijd waar zelfs nog geen TV bestond. Toen las men als student over zijn periode van het middelbaar nog honderden boeken, enfin in het college toch De kennis werd er dus ingepompt indien nodig zelfs met lijfstraffen.

Nu kan de eerste beste onnozelaar Google of Wikipedia gebruiken en een naam of een feit op sourcen en beginnen discuteren over iets waar hij soms geen bal over weet. Op een bepaald moment zal hij door de mand vallen omdat hij geen besef van de big picture daarachter heeft.

Een academisch diploma, vooral nu, is inderdaad geen enkele gage van algemene cultuur en kennis. Op dat gebied is het onderwijs er op achteruit gegaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden