Los bericht bekijken
Oud 18 november 2008, 13:46   #55
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Problemen kunnen soms in een klein hoekje zitten.
De woning waar ik momenteel in woon heeft een hellend dak.
Praktisch nooit problemen mee behalve als het regent en tegelijk hard waait.
Blijkbaar komt er dan toch ergens een kleine hoeveelheid water tussendoor.
Er is een onderdak (ademende folie), toch voert ook deze het water niet af naar de goot, ergens geperforeerd? Ergens een nagel die wat ver uitsteekt?
Moeilijk na te kijken, met overal isolatie die aangebracht is.
Ik bedoel maar, praktijk durft wel eens af te wijken van theorie.
In zo’n geval is het wel handig te beschikken over een structuur die wat weerstand kan bieden.
Je dak eraf gooien om een klein foutje te herstellen is immers is niet altijd even vanzelfsprekend.
Het neemt natuurlijk niet weg dat je gelijk hebt, in geval van perfectie is er niks aan de hand, maar bij een klein foutje dat wel eens kan voorkomen, is het wel aangenaam om over een stevige structuur te beschikken lijkt me.
Het kan nooit de bedoeling zijn om promotie te voeren voor lekkende daken of andere tekortkomingen, alleen is het niet volledig zinloos om ervan uit te gaan dat een foutje wel eens kan voorkomen.
Zeker nu met alles mooi verpakt in isolatie lijkt dit meer dan ooit het geval.
Vroeger (zonder isolatie) was een beetje water niet echt een probleem, de boel droogde wel gewoon op, nu dat alles goed ingepakt is dat wel evenanders.
Ah, maar je spreekt over regen, ik sprak over damp.Ik nam even aan dat dat evident was... Zonder isolatie had je dat probleem ook niet waar?
Als het regent en er komt water door je onderdak zit je met een serieus probleem. wind en vocht: zeker lek. Hoe oud is je dakbedekking (pannen + onderdak)?

Ademende folie zou ik nooit voorschrijven zonder druk van de bouwheer. Het nadeel van die folies is hun miezerige weerstand in de bouwfase (nagels, trekken, voetafdrukken dakwerkers). Ik kies steevast voor vezelcement of gebitumineerd onderdak.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 18 november 2008 om 13:49.
Steben is offline   Met citaat antwoorden