Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2017, 20:35   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard Steekt cd&v-er Bogaert de nva communautair voorbij ?

Ik kan het ganse artikel niet lezen, want ik betaal niet voor de knak, en ge krijgt dan maar een beperkt aantal artikels te zien.

Maar wat ik kan zien, lijkt toch duidelijk:

titel: Hendrik Bogaert (CD&V) wil 'finale staatshervorming'
link: http://www.knack.be/nieuws/belgie/he...T=186534368019

Citaat:
Stavros Kelepouris Redacteur Knack.be

13/07/17 om 13:33 - Bijgewerkt om 13:48

'Zelfs met een centrumrechtse regering raakt de begroting niet op orde. Dan moet je conclusies trekken.' Dat zegt Kamerlid Hendrik Bogaert (CD&V), die Vlaanderen oproept om een nieuwe staatsstructuur op te nemen. 'Ik geloof niet in het idee: laten we met z'n tweeën kijken wat we nog samen willen doen.'

'Vlieg Vlaanderen, vlieg op je eigen vleugels de toekomst in': die boodschap gaf federaal Volksvertegenwoordiger Hendrik Bogaert (CD&V) mee in zijn op Facebook te lezen 11 julitoespraak in het Oost-Vlaamse Buggenhout, een dag nadat Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA) meer Vlaamse autonomie en een Vlaamse grondwet had geëist. Bij CD&V werd lauw gereag ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden