Los bericht bekijken
Oud 24 november 2002, 11:59   #24
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Jij linkt massa aan negatieve gegevens.
Zozeer dat je ze beslissingsmacht ontzegt (althans toch jouw partij)
Iedereen is tegen, laat dat duidelijk zijn...

Citaat:
Het Zwitserse systeem bewijst dat het werkt.
Er moeten bv voldoende handtekeningen verzameld worden.
Er zijn meerdere mechanismen om dwaasheden te voorkomen.
Ik ken het concrete geval niet, maar ik zou toch niet graag contextloss vergelijken.

Citaat:
Ons dit democratische recht ontzeggen, is een zwaar misprijzen vertonen, tegenover het volk, wat je met prachtige volzinnen, als linkse pleegt te verdedigen........
Marxisme gelooft in de "avant-garde" een groep die de rest van de massa vooraf gaat en de weg wijst. Van dat denken heb ik inderdaad wel iets overgenomen, misschien wat paternalistisch, maar als ik soms in bepaalde café's zit, moet ik zeggen dat ik dat soort mensen toch niet graag directe beslissingsmacht zou willen geven.

Lees maar eens op politicsinfo, stel je voor dat die luyden zo'n petitie opstarten?

Citaat:
Zijn hun 'overlegde ' beslissingen vrij van fouten?
Geen beslissing is vrij van fouten...

Citaat:
Aan een referendum kan ook overleg en info voorafgaan.
De toon is niet sereen, maar onderwerp van demagogie en typische "onderbuik-logica"...

Citaat:
Je beseft zelf dat je als linkse flamingant een witte raaf bent, dus hun kritiek op een fascistische erfenis bij de vlaamsnationalisten, is niet volledig uit de lucht gegrepen.
Hola hola, ik ben radicaler dan de gemiddelde linkse flamingant, dat bedoel ik met witte raaf. Er bestaan echter zeer veel linkse flamingant zoals Maurits Coppieters, Vandenabeelde Werner, Ludo Abicht, Eric Defoort,...

Zelfs spirit zijn linkse flaminganten, dus die veralgemening is wel grof en demagogisch.

Citaat:
mag ik jou erop wijzen, dat ik mijn argumenten reeds langer hanteer dan het ogenblik waarop BUB zijn opwachting maakte.
Serieus, zo militant belgicistisch? Hoe kan dat?

Citaat:
daar soms mijn ideeën anders verwoord, dat is alles.
Ook die praat over het democratische België van 1830 en de taalwetten?
Jonas De muynck is offline