Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2017, 07:23   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Vanaf 48 jaar kon men in 2003 doppen gaan tot de leeftijd van 50 jaar,vanaf 50 kon men dan in het toenmalige brugpensioen stappen, in tussentijd waren ze wel verplicht terug op de Ford te gaan werken als het nodig was, wat dan ook regelmatig gebeurde.
Ik schrijf "kon" omdat het niet verplicht was, ik had een collega met studerende kinderen en die is tot eind 2014 gebleven en hij was echt niet de enige.
En de schuldige daarin is naar mijn mening nog steeds de regeringen die het mogelijk maakten om dergelijke uitstapregelingen te gebruiken om zo bedrijven uitstel van executie te geven in plaats van te werken aan een economische leefbare manier van tewerkstelling.
Ik ken anders wel mensen die met een inkomen van 1400€ netto per maand hun kinderen laten studeren. Het is immers een fabel dat hoge school veel geld kost. Via sommige onderwijssystemen kost het zelfs nog geen 1000€ per jaar om een kind te laten studeren. Er zijn zelfs systemen waarbij het de ouders slechts een bus of treinabonement kost, alle andere kosten worden gedragen door de gemeenschap.
Die systemen gaan zelfs zo ver, dat een student niet enkel gratis kan studeren, maar er zelfs nog een inkomsten bovenop krijgt om te studeren.
Kom dus niet vertellen dat iemand terug is moeten gaan werken om de studies van zijn kinderen te kunnen bekostigen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden