Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2017, 01:44   #60
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb enkel ervaring met KULeuven. Om een gesubsidieerd kot van de universiteit te huren moest je zelfs geen beursstudent zijn. En de huurprijs was afhankelijk van het inkomen van de ouders.
Ik heb die discussie ook eens met een van mijn klanten gehad. Maar op het moment dat ik hem dat vertelde ging zijn zoontje wel een stap achteruit staan. Want zoontje lief was niet tevreden met zo een kot van de unief op de campus. Zoontje had liever een studio met eigen douche in plaats van een kot met gemeenschappelijke douches, toiletten en eetruimte voor 14 studenten per etage.
En zoontje kookte liever niet zelf zijn eigen potje.

Op dat moment waar ik van spreek, konden mijn kinderen met een gewoon delijnabo op zondagavond de snelbus nemen. Ttz de 3e van het gezin kreeg dat zelfs gratis. De vrijdagavond was wel een probleem want de laatste bus was al weg voordat de laatste les om 18u beëindigd was.

Die klant wist niet welke de mogelijkheden waren, en de zoon zweeg wijselijk. Zo zijn er veel mensen. Dat krijg je als die ouders/studenten zich niet de moeite getroosten om in het voorjaar naar de infodagen te gaan. Dat is ook de reden dat oud klasgenoten van mijn kinderen op een veel duurder privékot zaten. Alhoewel hun ouders een lager (dop+laag loon) inkomen hadden.
Eigen schuld.

PS in de kleuterklas en lagere school krijg je al een indicatie van het potentieel van je kinderen. Als verantwoordelijke ouder begin je dan al te sparen om de studies van je kinderen later te kunnen betalen. Voor ons was betekende dat bv geen vakantie in een duur hotel.
Een mens moet keuzes maken in het leven. En als je voor kinderen kiest is het je taak je best te doen om ze zo goed mogelijk hun talenten te laten ontplooien. Op welk niveau dat ook mag zijn.
https://www.kuleuven.be/studentenvoo...e-tabel-16.pdf

Zoals ge ziet moet ge al lang geen schooier meer zijn voor gesubsidieerde woningen van de KUL. Die gezamelijke inkomens zijn normaal voor een arbeider tweeverdiener bvb.

En veel zelfstandigen "arrangeren" dat door slim hun inkomen te tunen in de jaren dat noodzakelijk zijn. Lang leve de vennootschappen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden