Los bericht bekijken
Oud 28 april 2023, 08:07   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waals gezin 70 keer geflitst op drie weken tijd door nieuwe trajectcontrole in Gingelom: “Meer dan 6.000 euro boetes”

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230427_93756774


Ze hebben, samen met buren, een advocaat ingeschakeld om dat aan te vechten.
Ik wens ze veel succes, maar een maximum snelheid geldt altijd, controle of niet.
De gemeten snelheid (volgens mij na correctie) varieert tussen 73 en 97 km/u.


“Het regent boetes in mijn brievenbus”, vertelt Anne uit Hannuit aan Sudinfo. “Woensdagochtend alleen al twintig. Eerst had ik moeite om te begrijpen waar we juist waren geflitst: mijn familieleden en ik (die gebruikmaken van vier verschillende wagens, red.) nemen altijd dezelfde route om naar het werk te gaan, en we hadden nog nooit boetes gekregen. Maar we realiseerden ons – helaas een beetje te laat – dat er net een nieuwe trajectcontrole was geïnstalleerd in Gingelom, waar je maximaal 70 kilometer per uur mag rijden. Een kort stukje, omringd door velden, dat we moeten nemen om de E40 te bereiken. We rijden daar verschillende keren per dag voorbij, en we brengen nooit iemand in gevaar!”
Dat moeten ze maar tegen de rechter vertellen

Verschillende buren van Anne ondergingen hetzelfde lot, al spant haar gezin wel de kroon. “We zijn met een half dozijn mensen het slachtoffer, ook al blijf ik de grote winnaar. Zelfs de postbode moet er om lachen, hij grapte dat een extra verdeelbak moest laten aanrukken voor alle rekeningen.” De vrouw en haar buren hebben een advocaat ingeschakeld in een poging om de boetes aan te vechten.

Volgens mijn bescheiden mening gaat de advocaat de grote winnaar zijn.
6000 : 70 = 85 EURO per inbreuk.

Zou het niet kunnen dat ze de boete"s pas hebben binnengekregen toen het gecumuleerde bedrag zo hoog was opgelopen ?

Is de verbaliserende overheid niet in fout door de boete niet op een "redelijke" termijn te bezorgen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden