Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2017, 12:38   #177
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, ik heb een goede vriend die ombudsman is voor telecom, en nee, zulke zaken zouden niet veel moeten kosten. In Kenia kost al dit maximum 30 euro per maand, en het gaat om net dezelfde technologie dus net dezelfde kosten.
Er zijn er die gigantisch rijk worden op onze rug.
Hoeveel verdient een technicus in Kenia? 2€ bruto per dag? Als die technicus ziek word, hoeveel krijgt hij dan van de ziekenkas? 0€ per maand? Als hij zonder werk valt, hoeveel dop of leefloon krijgt hij dan? 0€ per jaar?
Als hij oud en versleten is, hoeveel pensioen krijgt hij dan?

Citaat:
Maar de kost van wonen bvb., dat heeft niets te zien met nieuwe technologie, en die is vervijfvoudigd vergeleken met 30 jaar geleden.
Geen nieuwe technologie in woningen?

Citaat:
Ja, de werknemers moete zwijgen, ze moeten met andere woorden onderdanig zijn, terwijl vroeger de vakbonden oppermachtig waren. Dus gewoon een terugkeer naar de 19de eeuw, vooruitgang is dit niet.
Ik kan zien dat je ook een "patron" bent, en dat je die evolutie fantastisch vindt.
Jou mening over mensen word dus gevormd uit zaken die jij denkt te lezen !!!
Vakbonden zijn nog oppermachtig. Maar sommige zijn gaan beseffen dat vakbonden tegenwoordig meer kwaad dan goed doen aan de werkgelegenheid.
En nee, ik ben geen patron, maar werknemer.

Citaat:
Meer mensen moeten dit beseffen, en dat op de juiste partijen stemmen om die evolutie te stoppen en om te keren.
Wat ga je vanuit een land als België doen tegen China en India? Denk je nu echt dat bedrijven zoals Renault, Ford, GM, enz... gaan terugkomen en hier tegen een hogere loonkost gaan produceren omdat de communisten hier baas worden? Denk het niet!
Citaat:
Men zegt ook dat het onderwijs steeds beter wordt. Ook dat durf ik te betwijfelen, kinderen kennen niets meer van geschiedenis, menselijke evolutie, etc. Dat is volgens mij ook een bewuste keuze.
Je hebt heel veel nationaliteiten in de klas. Dat zou positief moeten zijn maar in werkelijkheid zie je de "laagste gemeenschappelijke deler". Behalve dan natuurlijk in de scholen waar de elite gaat, die zijn super. Dit alles past in de evolutie naar een maatschappij van winners en loosers. Dit stoot mij volledig tegen de borst maar de meeste loosers hebben het niet eens door.
Veel nationaliteiten, betekend ook veel anderstaligen. Daarnaast is en multiculturele maatschappij iets dat niet kan bestaan.

Citaat:

In Oost-Europa hebben de mensen een totaal andere maatschappij nog meegemaakt, en ze zien het verschil. Ze zien wat er gaande is.
Het communisme is nu bijna 27 jaar geleden verdwenen, dit wil dus zeggen dat de mensen die het bewust hebben meegemaakt en er in hebben gewerkt allemaal ouder zijn dan 45 jaar.
Ik heb zelf ook een andere maatschappij meegemaakt.
Toen was de dienstplicht nog actief.
Was men leerplichtig tot 14 jaar.
Was men pas meerderjarig op zijn 25ste en moest men tot die leeftijd verantwoordig afleggen aan zijn ouders en hen toelating vragen om te mogen huwen.
Een vrouw kon geen eigen bankrekening openen zonder toelating van haar echtgenoot.
Ze kon zelfs haar eigen erfenis niet in ontvangst nemen zonder zijn handtekening.
Bijna ieder dorp had zijn ziekenhuis.
Elke wijk zijn eigen lagere school en elke gemeente haar eigen secundiare scholen.
Kinderen speeld eop straat, jongens vooral voetbal. Sneuvelde er een ruit, dan werd om beurte de gezinsverzekering ingeschakeld.
Moeders bleven thuis om voor de kinderen te zorgen en vaders verdiende genoeg om hun gezin te onderhouden.
Slechts 1 op de 5 gezinnen had een TV en/of telefoon.
In onze straat hadden 4 van de 20 gezinnen een eigen auto.
Buren stonden klaar om elkaar te helpen en zaten samen te praten rond een tafeltje op straat.
De velden en bossen waar ik als kind nog gespeeld heb, staan nu volgebouwd met woonwijken.
De bomen waar ik appelen van ging plukken op weg naar school, dan eigenaar stond er bij en keek er naar met ene glimlach rond zijn mond, zijn verdwenen en als je ergens een appel ziet hangen, blijf er dan af, want men schiet je neer voor men de politie belt.
Grootouders die ziek en hulpbehoevend werden, werden door hun kinderen opgevangen en verzorgd, nu kunnen ze hen niet snelgenoeg in een bejaardenhuis steken.
Wij gingen per autostop op reis naar Spanje en Italië met onze tent en slaapzak, nu nemen we de vlieger naar een luxe hotel buiten Europa.


Ik heb heimwee naar die goei oude tijd, toen de Rus nog een vijand was en de Chinees een arme donder.
Japanse spullen nog als rommel werden afgedaan en de VS zijn kernwapens hier heiemlijk kwam verbergen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden