Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2011, 15:34   #35
Simple_Mind
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2011
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Haha @ het woord 'lenen'. Hij kreeg het geld van de bourgeois en kapitalist Engels. Ik heb daar niets tegen: ik ben volledig voorstander van rijke kapitalisten die intellectuelen ondersteunen die een waardevolle intellectuele bijdrage leveren aan de samenleving. Maar we moeten wel onthouden dat het d�*t was; Marx was geen hardwerkende arbeider, maar eentje die geld kreeg van een kapitalist om te schrijven wat hij schreef.

Zijn theorie stelt dat er een correcte manier van denken is en dat mensen gedetermineerd zijn om te denken volgens hun eigen klasse. Alleen... hij was geen arbeider en volgens zijn eigen theorie kan hij dus niet de correcte proletarische logica bedenken. Maar dat deed hij - aldus hemzelf en anderen - wel. Ja, dat is inconsistent. Dat heeft niets met 'lifestyle' te maken, dus.

Waarom hij een onverantwoordelijke vader was, dat weet ik niet. Dat hij het is, is zeker; in plaats van productief te wezen, verkoos hij boeken te schrijven terwijl zijn gezin in grote armoede leefde. Gelukkig dat Engels er nog was.

Welke leugens? Dit is allemaal standaard geschiedenis, hoor.
Standaard geschiedenis? Dat is gewoon de details weglaten zodat pro-kapi's dan er van kunnen eten.

Voor de rest moet je maar dat boek lezen en eens klaar, mij een PM sturen met je mening erover. Tot dan!
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden