Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2007, 16:24   #72
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Chinees en spaghetti toch ook niet?
sjongejonge.
Slechte vergelijking, want Chinees en Spaghetti eten is niet schadelijk.

Citaat:
En wat met opium? en cocaine?
nochtans zeer populair geweest in de meest elitaire lagen van ONS volk
uw redenering slaat nergens op.
Wat mij betreft zijn de 'elitaire lagen' niet representatief voor de ganse volkscultuur, Ambiorix. Wat mij interesseert, is de gewone Vlaming. U denkt daar blijkbaar anders over.

Citaat:
alcohol is trouwens even drogerend als marihuana. Een stel zatlappen op straat is minder schadelijk als een paar begaaide kwieten in de zetel? Het is ALLEMAAL schadelijk zeg ik, en als we even consequent zijn is een repressief beleid hieromtrent nutteloos, werkt het averechts, en is dat NIET tegemoet komen aan de "belangen van ons volk".
Nogmaals: alcohol kan je gewoon niet verbieden, ook al is het in bepaalde gevallen inderdaad schadelijk. Het maakt namelijk al eeuwenlang deel uit van onze volkscultuur. Het is onmogelijk om dit terug te draaien. Men kan de kwalijke gevolgen natuurlijk wel proberen in te perken door goed onderwijs en een traditionele opvoeding.

Drugs kan je daarentegen wel verbieden. Drugs wordt slechts geconsumeerd door een marginaal onderdeel van de samenleving (in vele gevallen zelfs door volksvreemde elementen), niet door de brede lagen van ons volk.

Het komt u misschien wat vreemd over, maar mijn stelling is: probeer niet datgene na te streven wat in theorie het beste is, maar probeer datgene na te streven wat het best mogelijke is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden