Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2017, 20:10   #162
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Zorg maar dat jij doodeerlijk bent. Je bent hier anders toch niet aangeschreven als de man die het opneemt voor de Vlaamse problematiek.
En evenmin om kantjes af te ronden.
Maar kom vent; je bent aan het zagen.
Ik spreek Frans waar ik het moet en ik spreek Nederlands waar ik het ook moet. En als jij daar problemen mee hebt moet je maar de pot op.
En nee; ik denk niet dat ik als enige een terechte mening heb.
Het gaat hier niet over uitwisselen van meningen.
Het gaat erover dat mijn omgeving bij mij gekend is onder de benamingen die ze altijd gehad hebben. Maar als jij ze absoluut wil vertalen te samen met nog andere extravagante Walen dan geef ik niet thuis.
Ik begrijp dat mensen mijn taal niet kennen. Maar ze moeten niet blijven imbiciel doen. In Vlaanderen spreekt men Nederlands en dragen de steden en dorpen Nederlandse namen of de namen die ze al eeuwen dragen. Het is weer te simpel zeker?
En als jij denkt dat mijn meningen niet terecht zijn dan spreekt U weer uzelf tegen. Uw mening kan afwijken van de mijne maar ik zwijg er dan verder over. Ik noteer het gewoon. Als U nu begint met uw klep te houden en niet te denken dat een forum dient om oorlog te voeren dan geraken we het mogelijk eens. Ben wel benieuwd hoe lang het zal duren vooraleer je futiliteiten zal aangrijpen om opnieuw een forum vol te kladden.
Ik stop hierbij in alle geval met nog aandacht te schenken aan uw grieven.
Je hebt ze uitgesproken en ik noteer.
Wat niet betekent dat ik mijn mening wijzig.
Daarvoor moet je dan wel serieuzere argumentatie voorleggen.
En ik vestig ook uw aandacht er op dat sommigen van die namen afgeleid zijn van vroegere natuurlijke situaties. Het is zo al moeilijk genoeg om de oorspronkelijke benaming nog te linken aan de huidige.
Als je dan als Waal of anderstalige nog begint met te vertalen en letters bij te voegen of er af te bijten dan is dat zeker niet aanbevelenswaardig.
Maar uitleg is hier meestal overbodig.
Barbara Pas is onnozel omdat ze ooit een volksraadpleging wilde organiseren.
En Dewever is onnozel omdat hij het niet gedaan heeft.

En degenen die daarover zagen zijn onnozel omdat ze onnozel willen doen.
Capito vriend? En U noemt dat tegengestelde meningen? Het heeft niks met meningen te maken maar met walgelijke partijpolitiek.
Velen op dit forum gebruiken argumenten die hun het best ten dienste staan.
Van het eindresultaat trekken ze zich allerminst iets aan.
Kortom, mensen die in het Frans de weg vragen de verkeerde weg opsturen vindt u fijn. Dat is dan genoteerd. U bent ook niet vlug beschaamd is het niet?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden