Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2013, 17:03   #14
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Alles nog eens opnieuw gelezen en heb nu begrepen dat je eigenlijk een platform wil maken dat door verschillende democratische bewegingen zou kunnen gebruikt worden. Het is mij ook inderdaad opgevallen dat wij allemaal onze frustraties hier ventileren, maar verder niks kunnen of willen doen. Je moet wel beseffen dat je heel veel in je mars moet hebben om hier iets goeds van te maken. Ik ga nu misschien een beetje overdrijven, maar de techniciteit van het geheel moet volgens mij zeer hoog liggen. De tijd van een eenvoudige blog en bijbehorende voting-module ligt ver achter ons.

Volgens mij gaan onze locale overheden nu razendsnel geïntegreerd worden in het Europese model en is er geen ontkomen meer aan. Of zoals Neli Kroes het gisteren in Tafel 13 nog zei, ze maakt deel uit van het politieke landschap waar volgens haar niet veel aan kan verbeterd worden. Alles is er al, het is allemaal democratisch, je kan niet nog meer democratie willen. Europa zal er nu een chocolade sausje over gieten en dan smullen maar. Aan tafel zat ook iemand van de G1000 en hij gelooft, zoals zovele anderen, dat er nog ruimte is voor bottom-up bewustwording en correctie. Als dat al mogelijk zou zijn, dat zal dat alleen maar kunnen met middelen die pijlen afschieten die door de glazen koepels van de Europese paleizen gaan. Locale overheden gaan nog enkel maar Europse richtlijnen volgen en dergelijke.

Volgens mij moet het platform van een ongeziene kwaliteit zijn om ook maar van enig nut te kunnen zijn om oms democratisch monster ook maar één millimeter te laten opschuiven. De technische kwaliteiten zou je kunnen vergelijken met die van Facebook, AngryBirds, Google, Bitcoin, ik bedoel iets dat men zomaar niet naast zich neer kan leggen.

Beginnen met veel minder voor een locale impact is natuurlijk ook nog wel mogelijk, ik wil je echt niet ontmoedigen, of misschien heb ik er niets van begrepen.
Dat hebt ge inderdaad goed begrepen.

Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden