Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2017, 01:24   #180
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
25 liter diesel is gelijk aan 250 kWh, daarmee geraakt een Tesla model 3 euh 1700 km ver in de praktijk. (ik had me ietsje misrekend)?
Tja, inherent een "probleem" van brandstofmotoren op kleine schaal, de efficiëntie. De allerbeste "autodiesel" haalt met moeite 35%. En dan nog haalt die per kilo meer vermogen uit die kilo's dan een accu.


Citaat:
En waarom zou die wegvallen? Thuis laad men aan een AC spanningsbron op hé snuggere heeft geen kloten met DC spanningen te doen die bij het snelladen gebruikt worden. Wat een onwetendheid! Of doe je weer trololo
En hoe komt de stroom toe bij die 350Kw snelladers? Gut ja, AC.
Die dan met de nodige elektronica omgezet wordt naar een DC spanning die de cellen van de accu wel lekker vinden.
Dat er eerst een omzetting van AC naar een paar 100V en ampères DC gebeurd, en dat dan de goeie accumanagement in de wagen die paar 100V DC gaat verdelen over elke cel appart, die afhankelijk van Lithium gebaseerde chemie tussen de 3.7 en 4.2V bedraagt.

Een normale thuisinstallatie zal nooit een snel-laad installatie worden. Wat is de max, 400V 64A oftwel 25.4Kwu?
(een weetje dat ik net heb geleerd met een opfris cursusje elektriciteit, als je een deftige autolaadinstallatie voor thuis wil installeren moet je een extra aardlekschakelaar hebben, die maar een factor 10 duurder is dan een "gewone", wat is nu €500 extra voor een elektrorijder...)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden