Los bericht bekijken
Oud 26 september 2022, 11:13   #20
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Oké, het is een twaalf jaar oude draad, maar het zou toch ook wel voordelen hebben hè, een wereldregering?

1 Geen gezeik meer over dat bedrijven en aandeelhouders niet redelijk belast mogen worden omdat ze zich anders ergens anders gaan vestigen. (En als Elon Musk dreigt naar Mars te verkassen, gewoon heel hard "bluf!" roepen.)

2 Geen politieke vluchtelingen meer, mensen zijn overal politiek welkom. Of overal politiek ter dood veroordeeld natuurlijk, maar het netto effect op de vluchtelingenstromen is hetzelfde is hetzelfde...

3 De NWO-complotters zitten eindelijk weer op dezelfde pagina als de rest van ons, dus komende kerstmis valt er met oom Jan weer gewoon te praten!
Ben eens naar de site gaan kijken en het lijkt me na al die jaren niet echt een giga succes te noemen (beperkt aantal participanten).
Toch lijkt het me wel een mooi initiatief dat mits wat verbeteringen heel wat potentieel in zich heeft.
Stel dat je een site/platform kan bouwen die wel een succes is (ééntje waarop miljoenen/miljarden mensen actief zijn).

Moeilijker om staatsverhaaltjes te lanceren die niet stroken met de werkelijkheid.
Bij oorlogen zegt men dat 'de waarheid' het eerste slachtoffer is.
Dit zou al iets kunnen zijn dat niet langer het geval zou zijn (mits goede constructie van site/platform).
Het zou meer, tot volledige transparantie kunnen bewerkstelligen.
Iets wat me een eerste vereiste lijkt om te bouwen naar een beter alternatief qua opbouw samenlevingen.
Op basis van correcte (transparante) info kunnen mensen standpunten innemen.
Aantallen die zich achter een standpunt scharen zouden een alternatief kunnen bieden naar het nemen van beslissingen toe ( ten opzichte van de manier waarop het nu gebeurd --- door enkelingen, redelijk democratisch tot helemaal niet democratisch verkozen).

Met andere woorden er zou een stroom van onderuit (het volk) kunnen ontstaan.
Machthebbers zouden er kunnen voor kiezen om deze stroom te negeren. Maar dan is dat tenminste ook duidelijk.
In de zin van: 'ik ben kampioen onder de democraten maar wat het volk wilt leg ik mooi naast me neer'
Dit soort van bullshit zou dan sneller duidelijk worden (wat me niet slecht lijkt).

Ook minderheden met een heel groot bakkes die heel veel lawaai maken en hun belang afmeten aan het lawaai dat ze maken (zichzelf dus overschatten) zouden op die manier tot hun ware proporties kunnen teruggebracht worden.

Zoals gezegd, heel wat potentieel dus, ik zou dat wel graag een vlucht zien nemen (als het op een goeie manier in mekaar zit tenminste en niet een zoveelste manier is om het volk te bedriegen en te misleiden).
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 26 september 2022 om 11:17.
satiper is offline   Met citaat antwoorden