Los bericht bekijken
Oud 27 november 2009, 16:52   #16
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Vermeersch heeft ooit de islam te zacht aangepakt, maar ik heb nu geen leedvermaak. Zelf heb ik zeer vaak doodsbedreigingen van mohammedanen gekregen, en ben ik ook in een Arabisch land het slachtoffer geweest van geweldpleging, in dezelfde context. Toen ik daarover een klacht ging indienen, kreeg ik van de politie te horen dat ik me moest schamen om als "buitenlander" een klacht in te dienen tegen de "moslims", en werd mij gevraagd of ik soms een racist was.

Wel kreeg ik bij dezelfde gelegenheid de onbaatzuchtige hulp van een arme Arabier die besefte wat er aan de hand was.

Ooit had ik op mijn fiets een sticker waarvan de inhoud kritisch was voor het katholicisme. Mocht ik nu de behoefte voelen, een soortgelijke sticker over de islam op mijn auto te kleven, zou ik mij daar om voor de hand liggende reden wijselijk van onthouden. Op zich zit dat me niet dwars, maar aan zulke feitjes merk ik, dat de vrijheid die we ooit hadden ons is afgepakt.

En daarom vind ik, dat we de islam al véél véél te veel cadeau hebben gedaan. Wat mij betreft: geen duimbreed aan toegeven op geen enkel gebied, nooit. Dat moslims als medemensen mijn gelijken zijn, geeft hun nog geen recht om bij ons de mensenrechten te komen afschaffen, of tenminste een eerste aanzet daartoe te geven zolang ze niet talrijk genoeg zijn.

Over mensenrechten heeft Vermeersch het terecht. Het gaat niet over westerse waarden of westerse cultuur. Het gaat over mensenrechten en de moddervoeten waarmee de mohammedaan ons territorium is binnengewandeld.
U legt de vinger op de zere plek, goed geschreven!
alice is offline   Met citaat antwoorden