Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2017, 14:45   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In Pakistan ook hard begonnen tegen terrorisme. Maar de EU heeft net samen met de VS al dit terrorisme veroorzaakt in de wereld.
Wat doet U dan denken dat zij als doel hebben terrorisme te bestrijden?
Ik denk dat die achterover leunen en zich afvragen "hoe ga ik met de volgende aanslag om om er stemmen uit te putten?"
They don't give a fuck about you, me or anyone else but themselves.
Dit is al te gemakkelijk. Een uitspraak die natuurlijk perfect past in de "weg-met-ons" filosofie. Zoals in alle conflicten zijn er ongetwijfeld een ganse resem factoren die, de ene al zwaarder door wegend dan de andere, kunnen bijgedragen hebben. De hoofd-oorzaak is de Islam zelf. Zoals alle religies heeft de Islam extreme en gematigde versies. De extreme versies van de Islam zien in de aantrekkingskracht van de westerse levensbeschouwing een bedreiging en willen dan ook de invloed ervan bestrijden door geloofsgenoten te dwingen terug te keren naar de "oude waarden" zoals zij (de extremisten) dat zien. Meer nog, zij willen hun na te streven maatschappijmodel eerst stevig vestigen in wat zij als hun hartland beschouwen, het islamitische Midden-Oosten. Om het daarna van daar uit te breiden naar de "ongelovigen" over de ganse planeet. Alle middelen zijn daarvoor goed, óók wanneer die middelen ontleend zijn aan het verfoeide Westen zoals informatica, internet, ultra moderne wapens enz.

Het zal een zéér lange strijd worden omdat we hier te maken hebben met een religieus fanatisme dat het Westen eerder in de jaren 1500 gekend heeft. Bovendien is het zowel een religieuze als een politieke filosofie die de pest heeft aan iets wat het merendeel van de Westerlingen nog steeds als waardevol beschouwt: democratie.
quercus is nu online