Los bericht bekijken
Oud 19 april 2017, 00:27   #127
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
In Tsjetsjenië is het blijkbaar zo 'onfijn' om homo te zijn dat Kadyrov kan beweren dat er zelfs helemaal geen homo's in Tsjetsjenië zouden zijn... Het feit dat hij zulke beweringen kan doen, doet toch uitschijnen dat de homoscène wel erg hard wordt onderdrukt.

Waarom moeten de homo's in Tsjetsjenië trouwens verhuizen? Het typische oude sovjetgebruik om problemen op te lossen door deportatie blijft toch populair precies.
Het was niet Kadyrov die dat beweerde.
Deportatie? De homo's kiezen daar zelf voor. Overigens dat fenomeen zie je net zo goed hier, homo's prefereren Brussel, Gent, Antwerpen, steden met een homoscene.
Ik denk niet dat er in een zeer conservatieve maatschappij als Tsjetsjenië een echte homo scène bestaat. Zal wel bestaan maar zwaar ondergronds.

Ik heb de wereld rondgereisd, en hoewel ik geen homo ben wel geïnteresseerd in die subgroepen, lesbische café's bijvoorbeeld zijn de max. Overal heb je homo's, in landen als Iran, Dubai en Egypte zelfs erg veel. En ook in landen als Georgië, Armenië en Azerbaidjan. In Moskou en Sint-Petersburg heb je een echte officiële scene, maar in alle andere Russische en ex-sovjet steden heb je plekken waar homo's elkaar opzoeken. En overigens in discotheken zoals in Kyrgyzstan of Omsk, zie je ook gewoon lesbo's en homo's, die met elkaar passioneel dansen. Er wordt mee gelachen, gezegd van "haha jullie zijn gek", en dat is het. Voor de rest worden die mensen niet lastig gevallen. Zoenen en seks is voor in de kamer. Dat geldt in de Russische landen trouwens ook voor hetero's.
tomm is offline