Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2014, 15:34   #24
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm

Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Of kinderen je al dan niet gelukkig maken, hangt volledig af van de ouders en de opvoeding.

Als jij een slecht voorgevoel daarover hebt, vind ik het goed dat jij geen kinderen maakt.

Neem goed je voorzorgen en zorg dat je vrouw niet zwanger geraakt, want anderen zitten dan opgescheept met miskweekte kinderen.

Je hebt in die zin gelijk over meelopers, maar dat gaat veel verder dan kinderen.

Er zijn mensen die een huishouden stichten uit pure meeloperij ja.

Er zijn zelfs mensen die bij elkaar blijven puur voor de schijn, terwijl ze elkaar al lang niet meer kunnen uitstaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden