Los bericht bekijken
Oud 22 september 2017, 12:45   #757
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.243
Standaard

parcifal

Citaat:
Ik kan begrijpen dat je supportert voor Kim, hij past mooi in het rijtje moordlustige dictators die jij zo bewondert : van Stalin naar Mao naar Ceaucescu naar Putin (al is die laatste wel zo handig om daarvoor personeel, zoals Kadirov etc., aan te werven en zelf in de schaduw te blijven).
Ik supporter voor niemand. Ik heb ook kritiek op het systeem in Noord-Korea (net als op het systeem hier of in de VS) of op Putin.
U daarentegen lijkt een groot voorstander van bloedvergieten, van de inval in Irak, Libië, etc. om "freedom and democracy" te brengen, met miljoenen doden als gevolg. Een voorstander ook van het verdrijven van de democratisch verkozen president van Oekraïne, omdat die niet pro-westers genoeg was, met opnieuw heel veel bloedvergieten als gevolg.

Citaat:
NIemand wil bloedvergieten maar als je denkt dat de VS elke provocatie zullen laten passeren ben je hopeloos naief.

Er is nu bvb. sprake dat Dikke Kim een Waterstofbom zou willen testen boven de Stille Oceaan. (dus een ICBM met H-bom lanceren en dan detoneren in de lucht ergens tussen Japan en Hawaii,)
In de stille oceaan woont niemand. Als de VS dit als excuus zouden gebruiken om bloedvergieten op grote schaal in gang te zetten, blijven de VS daarvoor verantwoordelijk en niet Noord-Korea.

Citaat:
Wat zou de reactie van de VS daarop zijn denk je? Een speech?
Japan en ZKorea moeten hun vertrouwen in de VS kunnen blijven behouden als militaire beschermheer, dat is cruciaal.
Denk er eens over na.
Zuid-Korea heeft al uitdrukkelijk elke militaire stap van gelijk welke partij uitdrukkelijk afgekeurd. En ze weten wel waarom, zij zouden het grootste slachtoffer zijn van een militaire escalatie.

https://www.usatoday.com/story/news/...rth/483705001/

"Any attempt to resolve the problem over the Korean Peninsula by force will lead to a massive tragedy and enormous loss of life," Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova said at a news briefing in Moscow on August 17.

There is no alternative to a peaceful settlement, she said.



A similar message was voiced in Beijing, where the vice chairman of China's Central Military Commission, Fan Changlong, met with U.S. Joint Chiefs of Staff Chairman Joseph Dunford on the Korean situation on August 17.

Fan told the U.S. general that China believes the only effective way to resolve the standoff with Pyongyang is through talks, China's Defense Ministry said.


Russia's dramatic warning against military conflict appeared to echo a statement made this week by Trump's chief political strategist Steve Bannon, who unlike Trump's other advisers said taking military action is not a realistic option for the United States in Korea.

"Until somebody solves the part of the equation that shows me that ten million people in Seoul don't die in the first 30 minutes from conventional weapons, I don't know what you're talking about, there's no military solution here, they got us," Bannon said in an interview with American Prospect magazine.


https://www.rferl.org/a/russia-china.../28683316.html

Ik snap wel dat U graag bloed wil zien, maar de rest van de wereld behalve enkele oorlogsstokers in Washington wil dat niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden