Discussie: Morosofie
Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2017, 08:15   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@harriechristus
Je biograaf kan hier nota van nemen. Maar voor een lijdensverhaal heeft het geen waarde; dus of er belangstelling zal zijn voor je evangelie valt te betwijfelen. Je wordt wel bespot maar niet gehaat. Voor een kruisiging kom je niet in aanmerking.
Ik ben geen herhaling van die oude Jezus.

Overigens is het echt niet zo leuk al reeds 42 jaar lang niet te worden geloofd.
Je zou je dan af kunnen vragen wat erger is: 6 uur aan het kruis of 42 jaar lang niet serieus te worden genomen en alles alleen te moeten doen en regelmatig te worden bespot en gepest en verder veel bagger en onbegrip te moeten verwerken?

Maar wat je ook zou kiezen: niet het lijden is het wezenlijke van mijn verhaal, maar de atoomtheorie als oneindige en eeuwige waarheid van God en heelal en dan mogen de mensen ook nog best bedroefd zijn dat nooit iemand mij heeft willen geloven, terwijl die oude Jezus tenminste nog discipelen had en al werd vereerd tijdens zijn leven.



Dit is dan symbolisch, want het ware lijden is niet lichamelijk, maar geestelijk van aard en dat heb ik mijn leven lang, al reeds vanaf mijn pubertijd (nu dus al 60 jaar lang), mogen ervaren, niet serieus genomen te worden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden