Los bericht bekijken
Oud 11 november 2009, 19:45   #13
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zien jullie wat in een rijbewijs voor fietsers? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat fietsers maar weinig bekend zijn met de verkeersreglementen. Meestal maken ze daar pas echt serieus kennis mee wanneer ze hun rijbewijs voor de auto proberen te halen. Maar sommige lieden, waaronder ikzelf, leiden een autoloos bestaan, en weer anderen lijken ervan uit te gaan dat fietsers zich aan veel minder conventies moeten houden dan autobestuurders (vooral Antwerpen-Zuid-nozems, maar dat is een ander verhaal). Voorts zie ik af en toe ouden van dagen op een fiets wankelen die je, uit vrees voor een bloederige val, willens nillens blijft nastaren. Om ten slotte maar niet uit te weiden over de staat van de fietsen zelf.

Gaat dit voorstel te ver? En zo ja, redden we het dan met meer controles alleen?
Fietsers kunnen zich vaak door de erbarmelijke verkeersomstandigheden niet aan de regels houden...
Ze zouden beter eerst de verkeerssitatie beter aanpassen aan fietsers, zodat het ook mogelijk is om zich aan de verkeersregels te houden...
__________________

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 11 november 2009 om 19:46.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden