Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2005, 17:43   #15
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Zo intelligent is het menselijk wezen nu ook niet als ge ziet hoe hij met zijn medemensen omgaat en met zijn natuur en natuurlijke hulpbronnen.
Een mens kan intelligent en dom tegelijk zijn. Dat zal ooit wel eens goed komen zeker? Op dat gebied ben ik redelijk optimistisch. Btw, de Aarde heeft al veel ergere dingen meegemaakt.

Citaat:
Maar als ik naar de sterren kijk dan zal er wel hier of daar ergens leven zijn, in welke vorm daar kan ik mij geen beeld bij vormen.

Zoals al te zien is op aarde, is het leven nogal hardnekkig. Zelfs op de meest bizarre plaatsen onder barre omstandigheden is er leven ontdekt. Al twintig jaar geleden is het idee geopperd dat superhete geisers in de diepzee de bronnen van het leven zijn. Deze geisers spugen grote hoeveelheden koolstof, zuurstof, zwavel en waterstof uit. Op deze plekken hebben meteorieten geen invloed. Het is er wel heel heet, rond de honderd graden. Dat lijkt te heet voor het ontstaan van leven, maar rond deze hete geisers krioelt het van organismen. De levende wezens op die plaats zijn aangepast aan deze extreme temperaturen. De eerste levensvormen voelden zich misschien daar ook wel thuis, want ze waren hittebestendig, hyperthermofiel.
Dus wat dat betreft denk ik (persoonlijk) dat leven helemaal niet zo moeilijk ontstaat. Het zou best kunnen dat er bv in de gassen van Jupiter ook levensvormen ontstaan zijn. Sterker nog, het zou mij niets verbazen.

En nu recentelijk is er ook aangetoond dat rond vele sterren planeten cirkelen, moet men wel aannemen dat het aantal planeten tot in de duizenden miljarden loopt. Afhankelijk van de kans dat leven kan ontstaan, zal het aantal planeten met leven variëren van één (de aarde zelf) tot mogelijk honderden miljoenen.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden