Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2017, 07:38   #2648
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Natuurlijk want zo kom ik aan mijn klanten
Heb ondertussen art 831 ger w gevonden
Weer een fout in de wet staat haaks op de rechten van de mens welke toegang tot de rechter garandeert
Dit gaat plezant worden
Meester tanghe smeer je maar in want nu begin ik pas
In welk opzicht is artikel 821 een miskenning van het recht op toegang tot de rechter?

Art. 821. Bij afstand van rechtsvordering ziet de hoofdeiser, de eiser tot vrijwaring of de wedereiser af zowel van de rechtspleging als van het recht zelf.
Afstand van rechtsvordering doet het recht teniet om te handelen met betrekking tot de aanspraak die voor de rechter was gebracht.


Het recht op toegang tot de rechter betekent niet dat er geen voorwaarden aan verbonden mogen zijn hé. Zo zijn (verjarings)termijnen, vormvoorschriften... allemaal toegelaten.

Als u ergens afstand van doet is dat uw eigen keuze en geen schending van het recht op toegang tot de rechter.


Stel u eens voor dat u een deal sluit met, bijvoorbeeld, de belastingadministratie om de procedure te stoppen mits betaling van een bepaald bedrag. U zou er dan geen probleem mee hebben dat de fiscus daarna op zijn beslissing terugkomt en u toch voor de rechtbank brengt gelet op het 'recht op toegang tot de rechter'?

En wat betreft geschillen tussen privépersonen is het concept 'dading' u totaal onbekend?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 mei 2017 om 07:41.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden