Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2017, 23:26   #3469
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat hebben ze nooit gezegd.
....dat heb ik dan ook niet gezegd

Citaat:
Wél dat vrijwel elke aanslag gepleegd wordt door een moslim.
Iets in dien trend ( maar dan net sterker) werd destijds door Führer Flup geponeerd : "‘De meeste moslims zijn géén terrorist, maar alle terroristen zijn wel moslim"
Wat totaal onjuist is aldus de cijfers van interpol
( dat is tenminste als we het bekijken op Europese schaal )

Citaat:
En als de media telkens benadrukt dat de moordenaar van die vrouw in Amerika een aanhanger was van extreem rechts zou het van neutrale berichtgeving getuigen ook te zeggen dat de daders van die aanslagen aanhangers waren van de islam.
welwel ik heb nieuws voor jou...

De meeste terroristische aanslagen in de VS vielen (sinds 2001) niet door islamitisch geïnspireerd terrorisme maar door door extreemrechts terrorisme.
Dus in die zin zou een neutrale berichtgeving dat wel mogen benadrukken.

Wat de situatie hier betreft .... van zodra geweten is dat het islamitisch geïnspireerd is wordt het ook expliciet gezegd.

En een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad daar ik je nog net kwam te zeggen dat ze niet de hoofdmoot op hun geweten hebben.
Eveneens volgens interpol ( cijfers zijn wel sterk out-of-date : aproxima 2000 tot 2010 tot ) zijn slechts 0,96% van de terroristische aanslagen in Europa islamitisch geinspireerd.
( andere cijfers spreken van slechts 0,4 procent voor de periode 2006 tot 2008 )
Helaas eisen de aanslagen van die lui meestal een verschrikkelijk grote tol aan mensenlevens.
Maar dan nog komen ze slechts aan 40% van het totaal aantal slachtoffers volgens die eerste cijfers van interpol

...nu ja omdat die cijfers sterk verouderd zijn sta ik altijd open voor de update

... dus even summier
Neen, zij worden eveneens genoemd zodra het geweten is
de belangstelling die er blijkbaar vanuit het publiek voor is is zodanig groot dat veel nog niet genoeg is ( gezien je reactie ) terwijl het objectief helemaal niet zoveel aandacht verdient
praha is offline   Met citaat antwoorden